Siirry sisältöön
Sosiaalisen median suunnittelu ja strategia

Sosiaalisen median suunnittelu ja strategia

Torstai 2.5. klo 13–16
Webinaari

Kurssilla opit suunnittelemaan ja hallitsemaan sosiaalista mediaa kokonaisuutena. Kurssi keskittyy sosiaalisen median sisältöjen ja markkinoinnin suunnitteluun, kanavien hallintaan ja niissä huomioitaviin asioihin.

Tavoite

Kurssin tavoitteena on, että opit tuottamaan sisältöjä suunnitelmallisesti ja tavoitteellisesti sekä hallitsemaan sosiaalista mediaa kokonaisuutena. Opit tekemään sosiaalisen median suunnitelman kanavakohtaisesti. Lisäksi tunnistat tärkeimmät asiat kanavien ammattimaiseen hallintaan ja ylläpitoon sekä vuorovaikutukseen liittyen.

Kenelle

Kurssi on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita sosiaalisen median hallinnasta, sisältöjen suunnittelusta ja markkinoinnista. Kurssille osallistujien tulee olla perillä sosiaalisen median peruskäsitteistä ja -toiminnoista.

Ohjelmaversio

Kurssilla ei ole mitään tiettyä sovellusversiota.
 

Koulutuksen sisältö

Sosiaalisen median strateginen suunnittelu

  • Tavoitteiden määrittely ja mittarit
  • Kohderyhmän ja viestinnän suunnittelu
  • Sisältöstrategian kehittäminen

Sosiaalisen median taktinen hallinta

  • Kanavien valinta ja käyttö
  • Sisällöntuotanto ja julkaisustrategiat
  • Käyttäjävuorovaikutuksen hallinta

Sosiaalisen median mittaaminen ja kehittäminen

  • Analytiikan hyödyntäminen ja raportointi
  • Sosiaalisen median mainonnan tehokkuus
  • Jatkuva kehittäminen ja oppiminen
  • Saavutettavuuskriteerit

Sosiaalisen median hallinnan kokonaisuus

  • Sosiaalisen median käyttöoikeudet ja vastuut organisaatiossa
  • Yhteistyö muiden toimijoiden kanssa
  • Kriisitilanteiden hallinta ja riskien ennakointi

Huomioitavia asioita sosiaalisen median hallinnassa

  • Sosiaalisen median sisällön jakaminen ja seuranta
  • Yhteistyö ja vuorovaikutus asiakkaiden kanssa
  • Sosiaalisen median mainonta yhteistyössä vaikuttajien kanssa
  • Tietosuoja ja eettiset kysymykset

Kouluttaja: Eduhouse

Avainsanat: sosiaalisen median hallinta, sosiaalisen median suunnittelu, markkinointi, sisältöstrategia, tietosuoja, eettisyys

Ilmoittaudu viimeistään 29.4.

Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille. Etkö ole jäsen? Liity nyt ja tule mukaan omiesi joukkoon!

Webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.
 
Ilmoittautumisesi on aina sitova. Äkillisen esteen sattuessa muistathan perua osallistumisesi. Peruuttamattomista poissaoloista veloitamme sinulta 30 euron maksun.